Min lilla tjej

Min lilla tjej är sjuk:-(
Ringde till sjukvårds upplysningen i morse och de sa att det var magsjuka. Även fast jag förklarade att jag trodde att det var något annat. Allt är tydligen magsjuka i deras ögon. Det trodde de att det var sist gång också och tvingade de både mig och My att vara uppe till 2 på natten för att ge/dricka vätskeersättning. Den gången, likaså denna gången hade de FEL.
Precis när sjukvårds upplysningen ringde upp för att kolla läget, så var jag i full gång med att ge henne mat. Jag kan inte påstå att de gillade mitt initiativ, men det ger jag blanka F i.
Hon åt upp och behöll maten, sen sov hon en sväng och när hon vaknade så hade hon feber och var slapp. :-(
Ringde SU igen (trots att jag svär över dem, så hade jag ju aldrig klara mig utan dem:-)), de vet inte vad det kan vara än, ,men har gett henne alvedon och fortsätter med vätskeersättning.
Nu ligger hon och stensover i min famn. Inget dåligt som inte för något possitivt med sig:-)

Längtar till syrran kommer upp och gör mig lite sällskap. Om du läser detta så köp med dig kaffe.

Undrar var mina andra nannys:-) håller hus?
Fast kanske skönast för My att ha det lugnt... om hon nu märker något.

Så här ligger hon nu. Fast i mitt knä, och med duntäcke, och på mage.:-)
image79

Kommentarer
Postat av: Maria

Stackars lilla My! Hoppas hon kryar på sig snart! Sjukvårdsupplysningen går väl bara på det dom hör o inget annat!!! Tur att jag har min mamma som är sjuksköterska:-) Hon funkar som min sjukvårdsupplysning! Man känner sig hopplöst maktlös när barnen är sjuka, inte roligt alls!
Hör av di om jag kan hjälpa dig med råd.
Kram Maja

2008-04-13 @ 16:56:43
URL: http://www.mariaherdebrant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0