Ja du, Tumlar'n

Igår var jag på Tumlaren igen.
Sist gång var jag där med My och hade bara ögon för henne, igår när jag var där med tjejerna lade jag märke till lite andra saker.

Jag, syrran, Karin och Gabis kommer till Tumlaren. Går in i omklädningsrummet för att byta om. Två olika skåp fick jag testa innan jag till slut hittade ett som fungerade och det i sin tur hade ingen gummisnodd på nyckeln att sätta runt foten.
 In i duschen- där jag noterade att en av duscharna var trasiga.
Rena och fina hoppar vi i plurret!
Nästa tanke som slår mig kommer när jag ligger i bassängen på en sådan där flytleksak och märker att det är samma flytleksaker som fanns där när Tumlaren startade, fast trasiga och med sönderbitna kanter.
"Jösses, har de inte gjort något här sedan dess?"

Tumlaren öppnade i januari 1993.

Samma växter, samma plastmöbler, samma leksaker.
Direkt därefter känner jag hur jag går i smuts. Tittar ned och ser att det är överallt längs kanten på bassängbotten, denna smutsiga massa. Tittar upp och vet att jag hinner tänka "Jaja, men det kanske har med de trasiga kaklet att göra", innan jag känner "Va f*n, har de inte ens lagat de kakelplattorna!!! De gick ju ändå sönder långt innan jag kom in i puberteten.
De har skyltar också. Tumlaren tycker om skyltar. Skyltar om regler.
På en skylt stod det "Alla måste TVÄTTA håret och kroppen innan de badar i bassängen".
HUR kan de be om det när man praktiskt taget badar i skit?

Moving on in till varmbassängen.
Inne vid bassängen är det släckt, utanför står det en skylt att bassängen är upptagen. Fast det är den inte. Det är den nästan aldrig på dagarna och jag kan inte för mitt liv begripa varför man inte skulle vara välkommen in till den bassängen (då tänker jag på att det är nedsläckt, skylten och att man som liten ibland blev bortschasad därifrån). De har ju nämligen inget problem att skriva ut på hemsidan att "Tumlaren erbjuder bad i tre bassänger".

När vi ligger inne vid det varma vattnet säger Kristin;
"Kolla vad smutsiga fönsterna är!".
Och då menade hon fönsterna på insidan, de som vätte mot den andra bassängen. Äckligt om du frågar mig!

Sen var det dags att duscha igen, det tar lång tid. Tumlaren har nämligen bara duschar med timers, tio sekunder får man på sig innan det är dags att vända sig om och trycka på knappen igen. Då får man tio sekunder till och sen tio sekunder till osv.
När Tumlaren byggdes 1993 satte de in tre stycken hårtorkar i omklädningsrummen. De fungerar inte längre. De låter högt, men de fungerar inte.
När Tumlaren byggdes 1993 satte de även in speglar i omklädningsrummen, men där vi bytte om fanns det bara fästen kvar... som en påminnelse om dess forna glansdagar.

Under all kritik, Tumlaren!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hmmmmm!

Har aldrig sett Tumlaren ur den synvinkeln förut...men jag kommer definitivt att kolla nästa gång! (Om det nu blir någon mer gång)!

Sunkigt!!! Och absolut inte någon bra reklam för folk utifrån!

Ha en bra dag=)

Kram Maja

2008-08-13 @ 08:17:02
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det stämmer otäckt bra.. Lite tråkigt. Lite synd för det är ju enda stället här i närheten.. Man kanske ska skriva ett brev? Så att dom faktisakt vet..

2008-08-13 @ 11:48:34
URL: http://kristin84.blogg.se/
Postat av: M.J

Ja älskar kritik !!

2008-08-13 @ 12:10:43
URL: http://marijj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0