Det borde finnas fler patrioter

Gahh, det gör så ont i halsen!
Vilken smärta, vilken plåga!
Make it go away!

Nu har vi varit i Dingle och köpt foder till Edith. De hade precis tagit lunchrast när vi kom dit och efter lite påtryckning från min sida så gjorde Kristin de alla svenskar är så räd-d-d-da för. Hon var till besvär, hon störde mitt upp i lunchrasten.

Jag har även hunnit handla på Konsum. Jag gillar Konsum, visst det är lite dyrare, men hellre handla lite dyrare än att stå utan mataffär helt. På många varor har de faktiskt bra priser med... tex blöjor, för varje 300 kr man handlar för får man köpa ett blöjpaket för 95,-. Hur bra som helst, billigare än Maxi, billigare än Obs och billigare än ICA skeppet.

När vi kom hem från Konsum gjorde jag iordning våfflor som mellanmål till My. Jag tycker detta är ett mellanmål, men Alexander och många andra tycker att detta är en efterrätt. Jag menar inte våfflor med glass, utan våfflor med grädde och sylt. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hmmmm......det är delade meningar om det där med mellanmål!

Jag tycker själv att det kan ses som både och. Våfflor har vi sällan här hemma, men pannkakor blir det i bland och då ofta som lunch eller mellanmål!

Jo.....Konsum är bra=)

Kram Maja

2008-08-25 @ 15:46:45
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Våfflor för mig är mer som efterätt även om det funkar som mellanmål. Pannkakor däremot är ICKE efterrätt för mig utan fungerar som vilket mål som helst, typ!

2008-08-25 @ 16:50:57
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: Michaela

Måste tipsa om blöjorna =)

på ICA BRASTAD =).. kostar en paket libero 89 kr.. är du då med i liberoklubben får du ibland rabbat kupong på 50 om du köper 2. vilket innebär 2 paket för ca samma pris som ett på konsum :P

sen har dom huggies som ja faktiskt provat o tycker dom fungerar bra.. dom kostar bara 69 kr..



Lite tips om du har vägarna förbi där.. :)

2008-08-25 @ 18:40:30
Postat av: eld....

Jag tycker nog våfflor e en efterätt då de e med sylt och grädde....men vad gör väll de de e ju sååååååå gått:)

2008-08-25 @ 22:12:44
Postat av: Jenny

Till

Michaela

Ja, det var ett bra tips! Synd bara att man sällan är åt det hållet.

Undrar var de egentligen kostar i inköp...

2008-08-26 @ 09:52:22
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Till

Eld

Neeeej, jag var ju helt säker på att jag i alla fall skulle ha dig på min sida.

2008-08-26 @ 09:57:05
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: Erika

Våfflor och pannkakor görs väl av typ samma smet? Om smeten steks i rund form eller som en "blomma" spelar väl ingen roll då?

2008-08-26 @ 10:00:19
Postat av: Jenny

*Till

SysterYster

Nej, precis. Du tycker inte att det är efterrätt va??!!

2008-08-26 @ 10:17:30
URL: http://jenniemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0