Två alvedon, tack

Jag är sjuk.

Jag är helt orkeslös.

Detta är för mig en annorlunda känsla då jag väldigt sällan är sjuk. Jag har hostat nästan hela sommaren, men då har jag ändå inte varit sjuk- utan jag har haft hosta. Nu däremot är jag sjuk. Ont i huvudet och i käkarna och i pannan, matt och trög.
Enbart att gå upp ur sängen i morse var en prestation.

De senaste nätterna har bestått av mycket hosta och därför trodde jag i morse att det bara var sömnbristen som gjorde sig påmind.
Efter frukosten satt jag och tittade på Mys geggiga uppsyn av ostsmörgås och youghurt i säkert 3 min- i försök om att frammana lite ork att tvätta av henne.

Hur gör ni som har barn när ni känner er riktigt sjuka?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag brukar slänga ut dem när de blir för jobbiga.. Vill ha mat..

När det behövs bytas på dem (kattsand)..

När de vill leka...



Äh bara släng ut henne!

2008-08-20 @ 09:21:05
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: Erika

Har inga bra råd, men tycker att tipset från ovanstående talare är bra. Ska använda det nästa gång.

2008-08-20 @ 09:29:32
Postat av: eld

håller med anna....här får du e krya på dig kram:)

2008-08-20 @ 10:07:39
Postat av: Kristin

usch va segt? har du feber och så oxå??

2008-08-20 @ 10:20:41
URL: http://kristin84.blogg.se/
Postat av: Michaela

Ja brukar lägga min bäddmadrass på golvet med täcken o kuddar framför tv,n.. lilleman älskar att gosa sig där medans han tar några nyfikna rundor i hemmet.. plockar undan allt så alla faror försvinner.. =).. kan också bunkra upp me blöjor o annat precis bredvid o leksaker så man endast måste stiga upp på mat tider =).. hellst barnprogram också så dåliga samvetet försvinner ;).. Lycka till

2008-08-20 @ 11:23:25
Postat av: Maria

Inte kul att vara sjuk=(

Jag är väldigt sällan sjuk (förutom sommaren som varit) men jag brukar helt enkelt ta det allra nödvändigaste.

En smart sak är ju att lägga en madrass precis i ett dörrhål (där du kan ligga och vila) medans My grejar i rummet. Ta gärna fram kökssaker (eller andra saker som hon inte brukar leka med), då har hon att göra en stund=)

Hoppas att du kryar på dig snart!

Det är verkligen pest att vara dålig när man har barn (särskilt när det inte finns hjälp att få)!

Ha en bra dag=)

Kram Maja

2008-08-20 @ 11:29:24
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har TRÅKIGT, kan du uppdatera så jag har ngt att göra?

2008-08-20 @ 12:48:54
URL: http://annacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0