Nu ska jag sova

Nu ska jag strax hoppa i säng.

Tänkte dock dela med mig av några av dagens hjärtliga händelser först.

Vi har ändrat på Mys sovrutiner nu.
Vi insåg ganska snabbt att man inte kan exprimentera med sådana saker hur som helst. Det är med sånt som allt annat invecklat som tex kemiska föreningar, lättmjölk i sås, datainställninar eller parning av olika hundraser. Nu visade det sig att om man lägger henne vid 19, så vaknar hon inte vid 08, så som vår tanke var. Utan My vaknar vid 06.30... om vi har tur 07.
Och det, mina vänner, är galet tidigt.
*tanken slog mig nu att det kanske var därför det var så jobbigt att gå upp ur sängen i morse... jag kanske inte alls är sjuk.*

Tillbaka till det väsentliga.

Även denna morgon nådde My en kanna med vatten på hyllan och hällde ut den över mig i sängen. VARFÖR inte på Alexanders sida, undrar jag med ett styng av orättvisa svidande i hjärtat.
Jag är inte bitter länge, utan går upp och torkar mig.

Då hör jag ett "plopp".
Jag förstår inte direkt vad det är, men magkänslan säger mig att det inte är något bra.
Vänder mig om och ser My med ett leende, framför badbaljan som jag glömde tappa ur vattnet ur efter gårdagens bad.
Sen säger hon och pekar i vattnet; "Titta".
"Jamen, titta där. Mammas 3 veckor gamla mobil badar", tänker jag medans jag försöker hålla Kalle- anka- på- julafton- skrattet borta.

Vilket skratt undrar ni, spola fram till 4,48 min.
http://www.youtube.com/watch?v=SAHk8nPAa-8

Kommentarer
Postat av: Maria

SÅÅÅÅÅÅÅ underbart att höra att det inte bara är hemma hos mig som det är kaos=D

Att leva med barn är att upptäcka sina styrkor och sina svagheter - VARJE DAG!!!!!

Och på något sätt så lockar barnen fram svagheterna oftare än styrkorna (hur dom nu lyckas)!

Hoppas att mobilen klarade sig=)

Kram Maja

2008-08-20 @ 23:21:59
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Kristin

va trevligt att så många är vakna!!



My e så söt, så det är helt otroligt!!

2008-08-20 @ 23:30:39
URL: http://kristin84.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Voodoo-docka! Hehehe hur tror du det kommer sig att My sabbar alla dina mobiler....

Excellent!





Btw, om du betalar mig så kan jag be henne vara lite trevligare mot dig.

2008-08-21 @ 11:20:16
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Voodoo-docka! Hehehe hur tror du det kommer sig att My sabbar alla dina mobiler....

Excellent!





Btw, om du betalar mig så kan jag be henne vara lite trevligare mot dig?

2008-08-21 @ 11:20:22
URL: http://annacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0