God morgon kära lördag

Igår var en alldeles underbar dag och ännu trevligare kvälll.

Först var vi på förskolan med My och hade lussefirande. Det var verkligen  kul att se henne in action, vara med och leka och se alla bilder hon har ritat. En av fröknarna berättade att hon älskar att måla. Det har jag ju märkt av hemma med, men inte att hon gillar det så mycket. Här hemma så har hon fått ärva mina gamla kriotor som jag hade i typ 4:an. Med de ritar hon hur mycket som helst- överallt. Vi kallar det konst. Vi har konst på bordet, nattduksborden, böcker och på mycket mer hemma nu=)

Igår kväll var jag, My, Anna, Syrran och Marie hemma hos Emma och åt middag. Förrätt var en skagentoast med tillbehör, till varmrätt blev det hummer och efterrätt en vanilj pannacotta med värmda hallon. Det var så himla gott!!! Och trevligt!!! Det är inte var dag man blir bjuden på hummer=) Tack Emma.
My åt med oss alla... det är skönt att vara med nära vänner för det blir snabbt att man delar på göromålen. My åt så mycket att hon inte orkade vällingen. Klockan 21 var hon fortfarande vaken, men slockande snabbt när jag lade henne i Emmas säng. Min lilla prinsessa, med finkläderna fortfarande kvar på och rumpan i vädret, stensovandes.

Sen spelade vi spel. Jag vann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0