My visar en ny sida

Denna gången när Erika och hennes familj har varit här nere har My visat en lite mer avundsjuk sida. Hon gillar inte att dela med sig av mostrar, morbröder, mormor eller morfar mm.
Hon puttar Joel, hon slår Joel första bästa chans hon kommer åt.
Visst det har funnits stunder då de har lekt i harmoni, men de är för få.

Idag kom vi sent till mamma och pappa. Vi tänkte att vi skulle ge dem lite mat-ro innan vi släppte lös tornadon i deras hem.

My klättrar med fart upp för trappen när vi kommer dit. Joel och Edith står och väntar på henne ovanför trappen. My kommer upp och "Shoff" så ger hon Joel en smocka. Bara sådär.

Resten av kvällen håller My igång på alla cylindrar. River i lådor, fläcker upp saker ur väskor, det sprutar bestick ur kökslådorna. När hon kommer in i vardagsrummet och inser att allt roligt är bortplockat, då ställer sig min 1,5 åring och försöker VÄLTA soffbordet(!!!). Jag trodde att jag såg i syne. Jag blir alldeles matt.
Hon blir som tokig. Jag menar, jag vet att hon inte är den lugnaste av barn annars, men detta är over the top.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha!!!

Underbart att höra att My är "normal".

Jag tror ALLA barn går igenom en sån period.

När barn är i ålder ca 1-3 är dom enormt egoistiska.

Och jag menar EGOISTISKA!!!

ALLT kretsar kring dom, dom vill ha ALLT och INGEN/INGET kan stoppa dom!

Ludvig KAN INTE leka med sin kusin som är 5 mån äldre än honom.

DET GÅR INTE!!!!!

Allt hon petar på, sliter han ur händerna på henne och skriker "MIIIIIIIIIN". Kommer Jonna till mig, är det KAOS!

Det har gått så långt att Jonna puttat honom ner för en trappa (liten, men ändå). Ludvig har rivit Jonna och slagit henne ett otal gånger.

Dom går INTE i hop. Men andra barn (än släktingar) funkar bättre. Varför? INGEN ANING=)

Hoppas att du inte får gråa hår på kuppen=)

Kram Maja

2008-12-26 @ 23:16:57
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Marie

Hon kallas junte Huligan Helga för inget =)

2008-12-29 @ 00:56:54
URL: http://marijj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0