Short message service

Varför är mobilen så helig?
Eller snarare; varför är smsen så heliga?

Varför tillåts partnern ofta inte läsa dem, undrar jag. Det är så jävla löjligt.
Som om det skulle vara någon form av helig skrift?!

Ni vet grejen. Ena hälften sitter och tjuvläser den andra hälftens sms. Den andra hälften kommer på den första hälften och blir arg. Den första hälften behöver sen be tusen gånger om ursäkt.
Precis där, där tappar jag det. Jag fattar inte grejen.

Jag får alltid läsa min mans sms. De är skittråkiga för övrigt. Därför vill jag inte läsa dem, men jag hade fått om jag ville. Och det är väl självklart, tycker jag.

Jag menar, vi lever ihop och vi berättar allt för varandra- positivt som negativt. Hans jobb är mitt jobb, hans onda är mitt onda, hans fritid är min fritid, hans goda är mitt goda. Vi har barn ihop och det i sin tur betyder att vi har haft sex (Ja, jag skiver snusk i bloggen!!!) och sex är ju något vackert och förtroendefullt och ärligt och sånt som man gör med någon som man lever med. 
Va' fan skulle man inte kunna få läsa nåt sketet sms då?

Älskling, jag älskar dig och skulle göra allt för dig.
Du betyder mest i hela världen.
Vi ska vara till sammans i vått och torrt,
i nöd och lust.
Till dess att döden skiljer oss åt.
Vi känner varandra så väl att jag kan gå på toaletten, utan att behöva stänga dörren.
Vi kan berätta allt för varandra.
Men du får inte läsa mitt sms.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så vackert så vackert...

Men du får ändå inte läsa mina sms =) Ja hinner antagligen berätta dom ändå... ;)

Hö hö

2008-12-15 @ 23:28:17
Postat av: Marie

Glömde skriva mitt namn innan..

Faan, kunde jante låtit mej va anonym =)

2008-12-15 @ 23:29:17
Postat av: Jenny

Marie

Jag misstänkte dig ändå. Det är bara du som skrattar Hö hö hö... Anna gör det möjligtvis ibland=)

2008-12-16 @ 08:12:43
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Jag har personligen inga problem med att min Fredrik skulle läsa mina sms, men kan ändå förstå att handlingen är aningen komplex. Även om man lever i en förtroendefull relation så är jag övertygad om att det är viktigt att även ha ett privatliv, och just sms kan kännas väldigt privata. Det kan ju tex vara så att en nära vän säger något i högsta förtroende via ett sms med tron om att bara jag läser mina sms. Eller så kan det ha kommit en avi eller bekräftelse på en överraskning. För att inte tala om sms som tas ur sitt sammanhang och då kan få en helt annan innebörd om någon utomstående bara ser den ena delen av konversationen... Men då handlar det kanske mest om "tjuvläsning" av sms...

2008-12-16 @ 08:58:56
URL: http://stranetosen.blogg.se/
Postat av: AC

Anna-Karin.. Jag håller med dig.. Saken är den att vem som helst får gärna läsa mina sms OM de frågar FÖRST!!!Annars läser dem de bara för att snoka, och inkräktar på mitt privatliv... Och som du skriver AK, så missuppfattas dem alltid OM det är läst av någon som det ej är skickat till.. i flesta fall...

Kram kram på er..

2008-12-16 @ 22:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0