Den allsmäktiga lapplådan.

Alexander var ledig idag och hela familjen vaknade vid 8.30. Då var det molnigt.
Kl 10 var Mysan tvättad och redo för dagen, jag har färgat håret och målat tånaglarna och Alexander kom hem med nybaktbröd. Då var det molnigt och blåsigt.
Vi åt frukost och sen bestämde vi oss för att ta 2 lappar ur Lapplådan*.
Första lappen sa att vi skulle städa lägenheten, sagt och gjort. Andra lappen blev superbra matchad till Mysans sovstund. Bokläsning- jag började på en ny bok, Dödahavsrullarnas hemlighet.
Nu har My vaknat och kl är 13, och det är molnigt, blåser och spöregnar. Det är verkligen uruselt väder idag.

Tog precis en tredje lapp. Spela poker stod det. Så nu vet vi vad vi ska göra efter fredagsbuffen ikväll:-)

Hej svej

ps. Anna- om du någon gång läser detta... casting, En annan del av köping. Hehehe, urkul sms. Jag blir så stolt:-)

*Lapplådan är en grej som jag och Alexander har gjort då man känner för att hitta på något, men endera så tryter fantasin eller så kommer man inte överens om vad. För att ge ett lite ex. prommis, handla på Torp, ge massage, äta på restaurang... ja, allt som man kan komma på. A och O med denna "lek" är att man MÅSTE göra det som står på lapparna. Fast är det så att det inte är genomförbart, tex äta på restaurang när man redan har ätit, så bokar man bara bord inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0