Sol och bad

Idag ska vi kila ner till stranden igen. Man får passa på medans det är fint väder.
Ni som har barn- en fråga...
Hur håller man barnen undan från solen när de kan ta sig fram själva?

Nu ska jag städa upp hemma och packa ihop strandväskan. På något konstigt vis kan denna familjen stöka ned även när vi inte är hemma:-/

Sen ska jag lägga ut lite kort på allt som har hänt. Jag har varit väldigt dålig på det... och på Liseberg tog jag inte ens några, även fast jag hade med mig kameran. Jag skyller på värmen...

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaaaa du Jenny! Det är knepigt att hålla barnen undan från solen när dom rör sig!

Men ett litet tips är att ALLTID ha solhatt (gärna indränkt i vatten när det är riktigt varmt), solfaktor och en tunn t-shirt (kort eller lång ärm).

Samt massor av t-shirtar nerpackade (används även när barnen badar för ultimat solskydd).

Jag har aldrig hållt mina barn ur solen (förutom när dom var riktigt små) men däremot använt mig av ovanstående saker! Det har funkat kanon=)

Ha en underbar dag på stranden!

Kram Maja

2008-06-05 @ 11:09:53
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0