Älskade underbara

Nu är klockan 23.50. My har sovit hela kvällen... hon vet väl om att det ä en stor dag i morgon:-)

Tänka sig att det redan har gått ett år. Om 9 timmar är hon ett år gammal. För ett år sedan upplevde jag det största i livet, för ett år sedan upplevde jag det största i livet. Det tål att skrivas 1000 gånger om.
Vilka känslor- lycka, spänning, förvirring, hemlängtan, tacksamhet, förtvivlan, stolthet och kärlek... allt på en och samma gång.
Hade jag bara vetat att orken hade varit outtömlig, så hade jag velat haft 10 barn. Jag älskar att vara gravid och jag älskar att föda barn. Det är det coolaste man kan göra!!!
Jag är oftast rätt så råbarkad, jag blir inte rörd i onödan rättare sagt. Fast när jag tänker tillbaka på allt som är My, så kan det vara svårt att hålla tillbaka:-)
Försöken, min och Alexanders alldeles egna lilla hemlighet, misstanken, gravstickan, illamåendet, toabesöken, barnmorskan, ultraljudet, alla framtidsfantasier på tu man hand, hjärtslagen, mammakläderna, första sparken, foglossning, inköpen, hjälp-på-traven-att-sätta-igång-förlossning-försöken, förvärkar, riktiga värkar, lustgas, teamwork och vips- En bebis.
Tycker ni att det räcker med babysnack?
Då borde ni nog byta sida, för jag har bara värmt upp!
En flicka, som jag hela tiden trott var en pojke. En flicka. Nu lipar jag snart *skärpning:-)*
Undrar hur många timmar man suttit och bara tittat på henne, när hon leker, när hon badar, när hon sover, när hon äter eller när hon är på äventyr. Jisses, inte konstigt att TV:n inte längre är intressant... min avkomma sitter ju jollrandes på golvet och lär sig något nytt, inget är mer facinerande.

Nä, nu ska jag gå ner och lägga mig bredvid födelseagsbarnet... och titta på henne en stund.

Kommentarer
Postat av: M.J

Här sitter JAG tårögd mitt i natti.. Kl. e fyra... o gubben som delar ut tidningen va precis här.. men inte faan fick ja nån.. haha.. men ja hörde moppen =)...

Faan, underbart... Mysan e tyvärr inte bara din.. du må ha bärt na o fött na, men på vardagarna slåss vi om mys pysan...

Hon e föööör underbar.

o vi älskar er alla.

2008-06-19 @ 03:55:10
URL: http://marijj.blogg.se/
Postat av: Kristin

Trevligt =)

2008-06-19 @ 12:58:15
URL: http://kristin84.blogg.se/
Postat av: Kristin

Väldigt fint skrivet syrran. Idag blir det kalas med mysan! HURRA!

2008-06-19 @ 12:59:34
URL: http://kristin84.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojojoj! Det var riktigt fint... inte direkt avskräckande du.. JAG VILL!"!!



Att minnas; "Mysan e tyvärr inte bara din.. du må ha bärt na o fött na, men på vardagarna slåss vi om mys pysan..."



Syns ikväll du med poetådra!

puss

2008-06-19 @ 13:16:18
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du gumman.... Kan inte säga mer än att jag gråter.... Tänker tillbaka på mina huliganer.. som dock är liite äldre. Men i mina ögon kommer de alltid att vara mina små pojkar!!!

Älskar verkligen att läsa hur mycket du har tagit till dig av allt du upplevt.. En annan märkte ju inte hur snabbt tiden gick förrän jag stod gravid med Johan.. Älskar de små... Även er.. pösspöss

2008-06-19 @ 15:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0