Kryp lilla My, kryp

Idag var jag, syrran och syrran:-) ute på prommis. Gick förbi sjöboden och kollade till mamma och pappa som var där för att städa upp lite. Sen gick vi vidare till Eat och tog en liten lunch innan middagen på Kanten ikväll. Det var jättemysigt att det var öppet där såpass tidigt på dagen.

När vi kom hem var kaffet klart. Mitt under kaffet så tar My sina första kryp-steg. Två steg frammåt och två steg bakåt. Jag blev så paff och My verkade inte ens som hon märkt det:-) Jag trodde att nog att barn tar första krypet med ena handen och sen senare kanske med en hand och ett ben eller kanske står och gungar på platsen ett tag innan de efter några veckor tar det där första krypet. Men men, jag blev jätteglad för Mysans skull. Nu blir det mog inga lugna fikor på bortaplan längre:-)

Måste berätta om My nyss-
My sitter upp i sin spjälsäng. Hon är jättetrött, men vägrar somna. Hon grinar inte, utan sitter upp och drar i en nalle som hänger på sängkanten. Denna nallen spelar en godnatt-visa varje gång man drar. Man hör hur hon drar i den med jämna mellanrum i ca 15 min och tillslut så tystnar den. När jag går dit för att kika till henne så sitter hon upp och sover, lutad mot spjälorna och med nallen fortfarande kvar i handen. SÅÅ gulligt!

Nu ska jag strax börja att göra mig iordning inför middagen ikväll. Jag har 16 min på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0