Pondus har ingen pondus

Idag har jag fixat hemma. Städat lite, pysslat och även burit ned spjälsängen. My har blivit så pass stor nu att hon klättrar ur den sängen som hon har bredvid våran.
My har alltid sovit bra på nätterna, från 19 till 09 på morgnarna. Men nu är det helt galet. Hon somnar fortfarande vid 19, men vaknar efter en timme och vägrar sen somna på flera timmar. 
Så nu sitter vi här... jag och My. Jag räknar med att hon kommer att vara vaken minst en timme till.
NÄR SKA JAG FÅ MIN EGNA TID.
När ska My börja sova normalt igen- riktigt tröttsamt att ha det så här:-(

Tidigare idag var jag och Alexander på torp för att köpa allt som behövs till semestern. Resesäng, mat, sololja mm. Syrran var hemma och passade Mysan. Fick handlat allt och lite till. Avslutningsvis, tre min innan allt stänger, skyndar vi in på Pondus för att köpa ett par solglasögon som jag har sett ut. Jag säger till tjejerna i affären att jag redan valt ut ett par solglasögon och bara ska köpa dem snabbt. 3 min innan stängning, en förklaring om ett snabbt köp OCH ett jäkligt nice leende från mig så får jag ett snäsigt svar- någonting om att det faktiskt var stäng och att jag bara fick 1 minut på mig. Jag blev så paff och arg. VEM tror hon att hon är??? Inte f*n tänker jag stressköpa något bara för att hon har sagt det:-/
Jag vände mig om mot Alexander och han sa högt och tydligt:
- Vill du verkligen köpa de där solglasögonen nu när de är så otrevliga?
Och nej, det ville jag inte.
Vi vände på klacken och gick.
Imorgon kommer jag dock köpa dem ändå, men jag tänker klaga på de brudarnas dåliga attityd.

Kommentarer
Postat av: Anna

What?? Ibland är det bra att ha en man som högt och tydligt säger vad han tycker!!
Gillar inte riktigt den här iden med att ni ska åka, vart ska vi nu fika??
Men samtidigt är jag glad för din skull =)

2008-03-11 @ 00:38:39
URL: http://annacsvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0