Denna dagen är äntligen till ända

My lät som en siren på eftermiddagen.

Sen kom Joakim och Alexander hem och då blev det lite bättre... men det var väl ingen vidare matro. Joakim försökte muntar upp My med några trick, det fungerade en stund, men sen var det igång igen.

Efter maten kunde jag äntligen få lite ro för öronen. Jag åkte ut till gymet för att riktigt kunna svettas ut allt jobbigt som jag hade samlat på mig under dagen.
Det resulterade i 0,7 mil på löpbandet.

Finns det något som slår känslan av svett som droppar från hakan?

När jag kom hem var min tjej på mycket bättre humör. Hon satt i mitt knä och bara myste en lång stund, sen gick vi in och badade. Det var skönt att kvällen slutade bra!

Kommentarer
Postat av: Maria

I bland kan dagar vara mer jobbiga än andra!

Men jag tror att allt gnäll och visande av humör bara påvisar hur trygg hon är med dig/er.

Och visst, barn kan också bli rastlösa och irriterade (precis som vi) och i bland måste dom bara få spela ut det. Även om det kan vara skitjobbitg att höra på!!!

Vad jag försöker i situationer som dessa, är att prata med barnen om att visa känslor (jätteviktigt tycker jag). Alltså tex: "jag vet att du inte är så glad i dag, men nu måste du äta/ta på dig/blablabla." Oavsett så visar du att du bryr dig även fast hon visar att hon är på dåligt humör. DU finns där även fast hon är asförbannad.

Och DU älskar alltid My oavsett vad hon gör eller hur hon beter sig. HON VET DET!!!!

Kämpa på Jenny, du gör ett kanonjobb=)

Ta med henne hit någon dag när hon är på sånt humör (ja, även om hon inte är det så klart) så kanske det vänder när hon inser att det är KAOS här=)

Hahahaha!

Kram Maja

2008-11-26 @ 22:08:29
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Marie

Du sliter röven ac dej hjärtat... men se, i slutändan.. Så e all möda värt d..

U make me proud !!

2008-11-26 @ 23:26:54
URL: http://m
Postat av: Kristin

Djävligt bra! nu är det bara min ur att komma igång...

2008-11-27 @ 00:28:32
Postat av: Anonym

Ska du också fika hos Maria idag? Eller vad sysslar du med?

2008-11-27 @ 11:23:47
URL: http://annacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0