Fan så äckligt

Jag fick en snorbuse på fingret idag.

Jag skickade aldrig iväg den för analys, men det såg ut som en snorbuse och den var klibbig som en snorbuse, så jag drog den slutsatsen att det var en snorbuse.

Först blev jag bara äcklad, men sen blev jag arg!!!
Man kan säga att jag har förutfattade meningar, jag håller med.
För i den sekunden jag blev arg såg jag inte bara någon som kletade av sin buse. Utan jag visste redan vem. MEN jag insåg själv att jag kanske dömde någon oskyldigt (dock tror jag inte det).

Min tanke är att det är en gammal herre.
Äldre damer brukar inte rota i näsan offentligt, men dessa skrupler har inte alla herrar- då de obekymrat kan stå och glo, klia sig i rumpan eller i detta fallet rensa näsan.
Saken är den med vissa äldre människor är att de tenderar att tappa känseln, alltså- de känner inte av beröring, värme, smärta lika väl som en 20-åring. Det jag menar är att när de väl har fått ut kråkan ur näsan har de ingen som helst kontroll på vart den hamnar. De kan lika gärna gå med den på baksidan handen utan att de märker något, (va fan, varför vara finkänslig) de kan lika gärna ha satt sig på katten och ha den släpandes, livlös efter sig- utan notis.
Därför tycker jag, för allas välbefinnande, att man bör hålla fingrarna i styr.

Nu har jag i alla fall tvättat händerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0