Föräldramöte

Idag har jag och Alexander varit på föräldramöte.

Vi fick se vad barnen gör på dagarna och hur deras rutiner ser ut.
De är så himla duktiga, fröknarna! Jag blir helt paff när jag märker att allt som de gör har en mening. De könbestämmer inte nallarna, utan barnen själva får använda sin egna fantasi. De ger varje enskilt barn uppmärksamhet, även fast de sitter i stor grupp, genom att varje barn får vara med och delta aktivt i alla aktiviteter.
Det här är så himla bra, jag känner verkligen trygghet i dessa fröknar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja du......dagens "fröknar" är utbildade till att det ska finnas mål för verksamheten, att barnen är där för att lära och att varje barn ska ses individuellt för att höja inlärningen. Komplicerat fast otroligt bra!

Jag håller med om att dom på "Nallen" verkligen är underbara och att de även följer läroplanen på ett positivt sätt=)

Kram Maja

2008-10-14 @ 20:37:36
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: M.J

Mys mys mys.. Härligt när du/ni har den känslan...

Viktigt att känna trygghet för de som praktiskt taget tar hand om era barn, dagarna i ända =)

2008-10-14 @ 22:12:30
URL: http://marijj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0