Kära Lördag

Idag ska mamma få passa My.
Jag och Alexander ska måla idag och imorgon. Dock hoppas jag på att Stoff kan ta över för mig i ett par timmar så jag får göra klart mitt loppisprojekt=)

Läser väldigt mycket om heminredning på kvällarna när My har lagt sig. Jag tycker att det är väldigt roligt och jag lär mig verkligen mycket. Tex hur man ska arbeta med gardiner för att få det ljuset/ känslan av rymd/ känslan av höjd mm som man vill.
Just nu läser jag mycket om ljussättning, det är jätteviktigt med rätt belysning tycker jag. Med fel belysning kan man sabba känslan i ett helt rum! I hallen tex vill man ju ha ett lugnt och välkomnade ljus, då tycker jag att lampor med spot-armar riktade åt alla håll och kanter är helfel. Jag hade istället valt 1 eller 2 lampor (beroende på hallens storlek) med en stor, ljus lampskärm. Och med en vit glödlampa (det finns ofärgade glödlampor, men vita ger ett lugnare ljus, oftast använder man dock de vita till prydnadslampor).
Testa er fram, det kommer jag att göra!

Detta kommer att bli så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0