Läste precis detta inlägget på en familjesajt på nätet

"... vår son fyller dessutom 2 år på julafton så det blir mycket paket. Vi köper inte så mycket dock.
Ska köpa en sacko säck, en cd- spelare, saker till Brio järnvägen, astrid lindgren film, nån bok, badleksaker å lite uteleksaker, sen får vi se om det blir nåt mer..."

Frågan är;
Vad ska du köpa till din 2-åring i julklapp?

Jag blir lite häpen. Vad menar hon med att de dock inte köper så mycket? Alla som hade svarat hade redan meterlånga listor på julklappar som de skulle ge till sina barn.
Jag kommer direkt att tänka på en artikel som jag läste i en "Mama" tidning. Där svarade 5 mammor och pappor på hur mycket de lägger ut på barnens julklappar. Alla svarade runt 2000kr(!!!).
Är inte det galet mycket pengar???
Sen får ju barnen leksaker från massa andra håll också.

Hur mycket handlar ni tillera barn i julklappar?

Kommentarer
Postat av: Maria

OJ!!! Ja 2000:- är i mina ögon VÄLDIGT mycket pengar för julklappar till en 2-åring!

Vi brukar köpa en större grej (tex. skepp, megablocks etc) som kostar runt 400-500:- per barn. Sedan blir det några smågrejer. Så vi hamnar runt 800-1000:-/barn.

Vi har även lagt ner julklapparna till barnens kusiner. Med så många barn i släkten fungerar det inte rent ekonomiskt. Så nu fokuserar vi endast på egna barn, vilket känns skönt!

Ett år köpte vi till vuxna OCH barn. Det slutade med 42 (!!!!!) personer som skulle ha julklappar! Inte så kul=(

Skönt att höra att högskoleprovet gick bra. Själv har jag inte gjort det, men antar att det är ganska svårt. Bra jobbat Jenny=)

Kram Maja

2008-10-26 @ 07:47:16
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Kristin

Edith brukar få en dress eller ett ben. Oftast både och. I år slår jag på stort, endast för att jag vill klå husses present =D

2008-10-26 @ 11:33:41
URL: http://kristin84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0