Oj, vad långt det blev

Jag är då och då inne på en forum-sajt där man diskuterar allt från graviditeter och barn till inredning och politik, ja allt mellan himmel och jord samtalas.

Ofta när jag läser inlägg har jag märkt av att det många som skriver elakt till de som är av annan åsikt. Detta har ju jag tyckt vart jobbigt och har då även resulterat i att jag väldigt sällan kommenterar olika inlägg. Jag har funderat mycket över denna ilska/elakhet som folk spyr ur sig. Vad är det som gör dem så arga? Är de "arga" personer i sig eller är det vanligt folk som är för fega för att säga ifrån i verkliga livet. Jag förstår inte riktigt...

Sen har jag även funderat över vad moderatorerna på sajten gör... sover?? ignorerar??

Idag fick jag svar på den frågan. Oboj, va flitigt de arbetar.

Pga att jag sällan är inne på sajten och kikar, så får jag ju aldrig/sällan meddelanden i inboxen därifrån. Men nyss när jag gick dit såg jag av en tillfällighet att jag hade flera olästa meddelanden...

Från Moderator; Ärende: 160257 Ett inlägg som du skrivit... bla bla, har plockats bort pga...bla bla
Från Moderator; Ärende: 160257 Ett inlägg som du skrivit... bla bla, var irrelevant... olämpligt..
Från Moderator; Ärende: 160257 Ett inlägg som du skrivit... bla bla, tillsägelse...bla bla

Genast blev jag ju nyfiken på vad det var för uppseendeväckande jag hade skrivit i de olika inläggen.
I ett inlägg ville en tjej studera med sin nyfödde son i föreläsningssalen. Varav en av läsarna hade kommenterat typ 15 gånger om att hon på olika sätt inte trodde på att "trådstartaren" pluggade (vilket var orelevant). Själv lyste hon med att hon faktiskt hade läst till förskollärare, grundskollärare, engelska och IT.
Då hade jag svarat; Pluggat till förskollärare, grundskollärare, engelska och IT??
Kanske dags att faktiskt börja jobba någon gång då... och låta andra få ta plats vid skolbänken. "

Det är ju jätteroligt skrivet!! Jag skrattade hur mycket som helst.

Så till grejen. Kanske det inte är läsarna(läs; jag) på sajten som är arga och elaka... det kanske är moderatorerna som genomsyrar sajten med sin ondska och smittar ned oss andra. 
Sitter där, hånleende, framför sina bärbara, med fingrarna smattrandes på tangenterna- Dagens digitala Lapp-Lisor.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hehehe. Det VAR jätteroligt skrivet!

2008-10-05 @ 20:48:31
Postat av: Anonym

hahaha.. fast jag fattar inte riktigt ?

2008-10-05 @ 21:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0