Jag älskar mat

Vi älskar att laga mat och vi älskar att äta mat... min familj alltså.

Jag tycker att det är jättekul att testa gamla recept ur olika kokböcker, och jag tycker att det är kul att testa gränserna med kryddning och ingredienser. Jag har t o m två receptsidor på nätet och web-matlagningsprogram listat på favourter, på datorn.
Men.
Tänk den ultimata mat-upptäckar-upplevelsen. Det kom till mig som en uppenbarelse alldeles nyss när jag kikade på roliga (hur roligt det nu kan bli) recept till falukorv. Jag blev alldeles yr av min genialitet.

Tänk er att varje dag gå och äta middag hemma hos andra familjer. Ny dag, ny familj. Varje hushåll serverar deras "specialitet", förstår ni vad mycket god mat!!! Förstår ni vilken kunskap ni besitter? Alla har ju en maträtt som de tycker är den bästa, den godaste.

Jag hade ju fått ta med mig egen tallrik och bestick, bacillrädd som jag är. Men det hade jag gjort, utan gnäll.

Fortfarande finns det dock vissa brister med min idé som tål att arbetas på.
Det måste ju finnas en plan, ett test som hushållen måste klara- av hygieniska skäl.
Man vill ju inte komma och knacka på Galne Gunnars dörr, där maten bara osar av sanitär olägenhet.

Men annars, genialt!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Brilljant =D

2008-09-02 @ 17:37:23
Postat av: Maria

Mycket bra idé =)

Och vad skönt att slippa laga mat i bland=)))

Jo visst blir jag trött!

I dag är jag helt komatrött!!!!

Men.....det är bara att fortsätta tills man stupar (eller tills barnen somnat).

Kram Maja

2008-09-02 @ 19:03:32
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0