Anna noterar

"Det är verkligen helt tomt här!", utbrister Anna, häromdagen, när hon kikade i min almenacka.

Och det vill jag ju inte hålla med om, lite grejer står det ju ändå.
Men efter en liten snabbkoll, blir jag fundersam.
Inget av det som jag har skrivit upp handlar om mig.
"Syrran ska flytta in", "Mamma och pappa till Frankrike", "Alexander ska jobba", "Anna börjar skolan".

Jag har alltså så lite att skriva in så jag börja skriva in andras måsten. Hjälp!
Så nu är jag tvungen att börja
* på kyrkans barntimmar, kl 10 på tisdag, check!
* ha bestämda, exakta tider på gymet måndag-fredag 09-10.30, check!
Mer kom jag inte på, men två "måsten" är fler än inga.

Ta och bit i den du, Anna!


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra Jenny!



Börja jobba extra i hemtjänsten så får du mer att skriva in!!!!

2008-09-03 @ 13:26:22
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag har ett idiotsäkert förslag för att fylla upp almanackan: börja skriva in alla planerade fikor. Även de som är en planerade att börja en halvtimme fram i tiden.



Helt plötsligt inser man vilken busy och viktig person du är (eftersom det mäts efter hur fullbokad kalender man har som alla vet).



Jag som var mammaledig i Stockholm och inte fikade så ofta med andra brukade skriva in när jag skulle ha fikapaus ensam. "9.30 fika m. EK Polhemsgatan"...



Problem solved!

2008-09-03 @ 15:20:51
Postat av: XONX

Trevligt :D

2008-09-03 @ 15:25:40
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Jenny

Till Erika

Det var ingen dum idé! Kanske till och med att man skriver i Mys mattider också, det är ju "måsten". Detta blir bra serrö.

2008-09-03 @ 16:42:03
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: eld...

barntimmarna börjar 9.30...:)kul att ni skall med..

2008-09-03 @ 17:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0