Telefonförsäljare

Gahh, vad jag ogillar dem skarpt!

De ringer alldeles för tidigt på morgonen och en gång var det en som ringde strax innan 21 på kvällen och väckte My.

De har ju börjat med en ny grej nu, där de ringer upp flertalet på samma gång och lägger på luren hos alla andra när den första lyfter på luren. Detta var anledningen till att jag under flera dagar fick samtal hem där jag bara hörde ett klick när jag svarade. Jag trodde på fullaste allvar att jag hade fått en stalker.

En annan gång när vi sitter och äter middag på en resaurang, så ringer Alexanders mobil. Han svarar och säger att han sitter på restaurang och äter middag med sin fru och att han inte vill prata i telefonen. Vet ni vad teleförsäljaren säger då?!? - "Kan du inte ens tänka dig att lyssna på vad jag har att säga dig, så kommer jag att fakturera dig 500 kr." Dessa människorna har ju ingen skam i kroppen, sitter på andra sidan luren och ljuger sig blåa. Jösses!

Förstå mig rätt, jag tycker det är bra att det ger jobb, men jag tycker det är kasst att de ringer fram till 21 på kvällen, att de drar 20 minuters tirader och att vissa till och med är otrevliga.

Telefonförsäljare är för mig något onödigt, som hundbajs under skon. Vill jag ha skit, så har det aldrig varit något problem för mig att köpa det själv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu äre så att ägaren till marijj.blogg.se inte VET HUR MAN GÖR!!

2008-09-08 @ 15:25:47
Postat av: Erika

Håller med till hundra procent. Skitirriterande när ingen är där när man svarar. Dessutom tar det ofta en sekund eller så innan de hör en när man svarar så man sitter där med en tyst telefon i handen i alla fall. "Hallå??" Grrrrr!



Jag har anmält mig till Nix-registret: 020-27 70 00. Men det funkar bara för fasta telefonin, tyvärr.

http://www.nix.nu/

2008-09-08 @ 16:05:50
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-08 @ 16:07:40
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: max

ah ja vet XD ja va hemma hos en familj, så ringde 11 åringens mobil XD så vare en försäljare och dom visste att hon va 11 men dom försökte få henne att tacka ja till ett erbjudande ändå XD

2008-09-08 @ 16:41:40
URL: http://paxblogg.blogg.se/
Postat av: molikhph

Cigarettes online » Blog Archive » Fake lit cigarettes: amazon.co.uk: toys & games

2014-10-12 @ 18:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0