Hur fungerar det?

My har slutat sova på dagen.

Man kan tro att man lär sig hur barn fungerar med tiden, men för mig blir det bara fler frågetecken.
Kan ett barn från den ena dagen till den andra bara sluta sova på dagen?
My har sovit ca 12 timmar på natten och ca 2 timmar på dagen förut. Nu har hon sovit en kvart mitt på dagen, tre dagar på raken!?!

Finns det ingen instruktionsbok till dessa småfolk?
Tänk så många fler barn det hade blivit folk av om man hade haft det.
Nu känns det lite som roulette- kommer jag screw it up eller kommer jag inte screw it up?

Tex så satte jag My på bordet igår och så lekte vi. Hon satt och kastade sig ut i min famn... totalt förtroende. Men sen tänkte jag att sådana lekar kanske inte är passande. Hon kanske kastar sig ut mot någon som inte tar emot henne och då har jag screw it up.
Eller-
så råkar jag salta maten för mycket och då har jag screw it up igen.

Jag är inte osäker som mamma, utan jag tycker bara det hade varit bra med en manual.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hittar du en manual kan du väl skicka mig en kopia?



Kram!

2008-09-07 @ 21:09:25
Postat av: Anna

Tänk var individuellt det är ändå...

Jag skulle såå gärna vilja läsa hur manualen hade sett ut för mig när jag var liten.



Jag vet att det ingick; går bra att tvättas i ansiktet med en disktrasa...





Hade jag skrivit det? NEJ

2008-09-08 @ 09:37:03
URL: http://annacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0