No päronträd

Tittar ut genom fönstret och ser mörka regnmoln och våra päronträd.
Jag kan säga så här; Det som stör mig värst är inte regnmolnen.

Varje år samma visa.
Dessa ruttnande päron.
Päron som faller ned på bilar mitt i natten så larmen sätts igång, päron som man halkar på när man kommer ned för trappen, päron som man mosar med barnvagnhjulen även fast man försöker parera, päron som kletat in på framrutan på bilen, svärmar av bin som ärlskar ruttna päron. Det tar aldrig slut.

När jag flyttar till hus kommer det inte bo några frukträd på vår gräsmatta, det kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: Cäm

Halloj tjejen! För det första: I löve din blogg :),den förgyller ofta mina kvällar...

Nu till det JÄVLA päronträdet!! Som gammal Sveabo vet jag precis vad du menar.....GRRR vad jag hatade de träden.Vad jag aldrig har fattat: VARFÖR HUGGER INGEN NER DOM?????????????? Ska vi hjälps åt nån mörk kväll ;)) Kramiz Cäm

2008-09-09 @ 19:48:52
Postat av: Jenny

Till Cäm

LÄSER DU MIN BLOGG!!!

Hugga träden, HA HA HA! Min svärfar hade strypt mig=)

Till saken hör att jag pratade med Göran för några år sedan om att hugga ned dem och snygga till. Jag fick ett leende tillbaka och en motfråga;

"Jaha, kanske vi ska plantera några palmer, hugga upp asfalten och påla ned några lyktstolpar när vi ändå är på gång."

Han var ganska ironisk och efter det så har inte frågan varit på tapeten.=)

2008-09-09 @ 20:41:41
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hellre kokosnötter än jävla päron:) Typiskt....

2008-09-09 @ 21:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0