Inflyttning

Vi hjälpte Kristin att flytta in igår.

Jag, Anna och syrran.

Kristin hade ju handlat på sig en hel del inne på IKEA... en full minivan. Sen så hade hon ju det i mammas och pappas förråd, en sisådär 15-20 flyttlådor. En helt ofattbar massa saker! Och vet ni vad?! Hälften av alla dessa flyttlådor hos mamma och pappa var kläder och skor!!!

Kristin har kläder och skor som är;

* nyköpta

* köpt på semester, dvs minnen

* gamla favvokläder, alldeles för små och omoderna- men svåra att kasta något som man gillat så mycket.

* potentiella make overs, tex klipp av armarna och det blir skithippt (funkar sällan)

* gamla, men fortfarande med prislappen hängandes kvar

* mina

* mina som jag har kastat, men som Kristin av någon besynnerlig anledning tagit till vara på.


Jag ska berätta om något lååångt bak i tiden.

En gång var Kristin ingen sko'oman, en gång var hon som oss... fast värre. Kristin hade svårt att hitta skor som hon gillade. Hon hade ett par svarta, låga, vanliga skor. Dessa gillade hon. Hon gillade dem så pass mycket att även fast sulan var helt bortsliten på vissa delar, så fortsatte hon använda dem. Till slut köpte hon ett par nya, även dessa svarta, låga och vanliga... för att vara på den säkra sidan. Sen så rullade det på- nu i en sådan rasande takt att syrran hade behövt en extra lägenhet enbart för pjuxen.


I alla fall.


Igår hittade vi hennes svarta, låga, vanliga skor med ett sådant vansinnigt slitage att de knappt var igenkännbara.

Hon har sparat dem.

Och min misstanke är även att hon använt dem flertalet gånger efter att hon köpt nya, likadana.
Min spontana reaktion kan ej nämnas vid ord.


Om ni scrollar upp, så ser ni att jag kom in på ett galet långt sidospår. Jag berättade om allt som skulle in i lägenheten. Flyttlådor hos mamma och pappa, massor från IKEA.

Sen så var det sängar, soffa, bord, några flyttkartonger till, blommor och tv hos Joakim som skulle hämtas också. Det var inte lätt att klämma in tre personer i Kristins lilla etta när allt äntligen var intryckt. Jesus a Petter!

Här kommer massor och åter massor av bilder!

Kristin och Anna är glada över att få sätta igång med flytten.


Kristin och Anna är fortfarande glada, Anna vet ej om hur mycket flyttning det handlar om.


Anna har fått reda på hur mycket flyttning det handlar om.


Brorsan gjorde det bekvämt för sig bak i bilen.


Vi var 4 pers på den här soffan, sen kom Marcus bärandes på den själv. Varför krångla?


En del av allt.


Kristins nessesär. Hur ser din ut? Jag tvingade henne att kasta hälften.


Eva kom upp efter jobbet och piggade upp oss med sitt sällskap. Även Karin kom upp och hjälpte till i skodjungeln:-)


Kristin fixar.


Jag fixar.


Anna fixar.


Anna tröttnar.


Sängen. Några stora detaljer återstår, men det kommer bilder snart.


Vardagsrummet. Även där lite som fattas.


Visst var vi duktiga!?


Kommentarer
Postat av: ANNA

Återigen har DU som människa/superman gjort mig mållös.

VILKEN ENERGI!!

Inte konstigt att Mysan är som hon är ;)

2008-09-01 @ 21:48:13
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: M.J

O JAG missade allt d roliga...

gråten i halsen

2008-09-01 @ 23:12:05
URL: http://marijj.blogg.se/
Postat av: Erika

Ni har verkligen varit superduktiga!! Det ser ju ut som hon har bott där i en månad redan - lampor på väggarna och allt.

2008-09-02 @ 08:42:25
Postat av: Kristin

Vilket UNDERBART inlägg!! Jag har mina favvokort =)) Tack så hemskt mycket för ALL hjälp, hade aldrig klarat det själv!!



Massor av kramar!!

2008-09-02 @ 17:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0